هفت مورد از اساسی ترین عناصر طراحی مدرن در دکوراسیون

طراحی مدرن

چگونه می توانم دکوراسیون مدرن داشته باشم ؟

عناصر مهم در طراحی داخلی مدرن چیست؟

اگر به دنبال پاسخ به سوالات بالا هستید با این نوشته در مورد طراحی داخلی مدرن از سگال همراه باشید.

مهمترین موارد

جنبش مدرن از اوایل قرن 18 و بعد از انقلاب های صنعتی در جهان و در پی ماشینی شدن زندگی انسانها شروع به ظهور کرد و مانند بسیاری از جنبش های دیگر از عرصه معماری آغاز و به عرصه های هنری دیگر مانند نقاشی و موسیقی و رقص نیز رخنه کرد. اما ویژگی های این هنر چیست و وجود چه ویژگی ها و عناصری در یک طراحی داخلی آن را به طراحی مدرن تبدیل می کند! در متن زیر به هفت تا از عناصر طراحی مدرن اشاره شده است و توضیحات مختصر و جامعی در رابطه با هر یک داده شده است.

تست

1- رنگ 

هنگام آوردن زیبایی شناسی مدرن به خانه خود ، پالت رنگی مناسب می تواند دنیایی از تفاوت ایجاد کند. بیشتر اوقات، خانه های معاصر از رنگ های خنثی مانند سفید ، بژ یا خاکستری استفاده می کنند تا ظاهری تمیز ایجاد کنند. در عین حال، استفاده از این رنگها به این معنی نیست که خانه شما باید تک رنگ و کسل کننده باشد. طراحی مدرن می تواند شامل رنگهای مختلف باشد، اما مطمئن شوید که آنها مابقی طرح طراحی شما را تکمیل می کنند. به عنوان مثال، رنگهای خنثی را با یک دیوار تیره در تضاد قرار دهید یا به طرز ظریف رنگها را در کفپوش، مبلمان یا کارهای هنری خود بگنجانید. با این حال، مهم ترین اصل این است که شما تعادل خوبی از رنگ ها داشته باشید و زیبایی شناسی مدرن را حفظ کنید.

2-نور طبیعی

 طراحی داخلی مدرن از اتاقهای بسته و کم نور از اوایل دهه 1900 بسیار دور شده است. اکنون ، نور طبیعی فراوان یکی از مهمترین عناصری است که می توانید در خانه معاصر خود بگنجانید. این امر نه تنها به ایجاد یک هوای مطبوع کمک می کند بلکه به ارتباط بهتر فضای داخلی شما با دنیای خارج نیز کمک می کند. شاید بهترین راه برای دستیابی به این اثر ، نصب چراغهای روشنایی یا سایر پنجره های بزرگ در سرتاسر خانه باشد. گزینه دیگر پنجره های پانوراما از کف به سقف است که می تواند یک دیوار کامل را به سمت نور طبیعی باز کند. اگر می خواهید حریم خصوصی بیشتری ایجاد کنید در حالی که هنوز هم اجازه می دهد تا نور ارگانیک به خانه شما فیلتر شود ، پنجره های شیشه ای شفاف را در نظر بگیرید.

3- عناصر فلزی

ترکیب قطعات فلزی در خانه شما می تواند به ایجاد یک ظاهر پیشرفته کمک کند و حس غنی و زرق و برق را به شما قرض دهد. در اتاق نشیمن خود آینه ها را روی دیوارها آویزان کنید یا پاهای فلزی را روی میز قهوه خود نصب کنید. این تم را در تمام نقاط خانه خود با لهجه کردن فلزاتی مانند کروم یا استیل ضدزنگ ادامه دهید. البته آشپزخانه یکی از بهترین اتاق هایی است که می توانید از ویژگی های فلزی استفاده کنید. از وسایل استیل ضدزنگ استفاده کنید ، که ظاهری کاملاً براق به فضا می بخشد. راه های عالی دیگر برای اضافه کردن لهجه های فلزی در تمام منزل شما استفاده از آثار هنری ، تکه های مجسمه و اشیاء دیگر و نورپردازی است.

4- فضای باز 

 یک طرح طبقه باز نه تنها باعث ایجاد توهم فضای بزرگتر می شود بلکه فضاهای مختلف زندگی را به یک “اتاق عالی” متصل می کند. بر خلاف خانه های قدیمی تر ، این فضای باز یکپارچه موانع موجود بین اتاق ها را برای ایجاد احساس سبک تر و جادارتر از بین می برد. در حالی که می توانید با پاره کردن دیوارها و باز کردن کفپوش ، این اثر را ایجاد کنید ، حتی اگر یک بازسازی کننده اصلی در بودجه شما نباشد ، می توانید آن را شبیه سازی کنید. استفاده دقیق از رنگ و نور می تواند بلافاصله یک اتاق بازتر به وجود آورد. علاوه بر این ، به یاد داشته باشید مبلمان خریداری کنید که مناسب هر اتاق باشد. قطعات بزرگ اتاق را شلوغ کرده و کوچکتر به نظر می رسند.

5- خطوط تمیز

همانطور که بیشتر معماری مدرن دارای خطوط تمیز و صاف است ، طراحی داخلی مدرن نیز با مینیمالیسم مشخص می شود. در مورد قطعات مبلمان خریداری شده ، با انتخاب وسایل و لوازم جانبی که فضای شما را به هم ریخته ، فکر نکنید. اثاثیه هایی که بیش از حد دقیق و پر مشغله باشند مانع از حرکت یکپارچه چشم از خط به خط می شوند ، بنابراین قطعاتی را که شکوفا نیستند انتخاب کنید. شما حتی می توانید از دستگاه های تکنولوژیکی خود برای رسیدن به این اثر استفاده کنید. با خرید نسخه های مسطح یا داخلی ، ظاهر تلویزیون و DVD پخش خود را ساده کنید. خطوط تمیز نه تنها به خانه شما کمک می کنند که روان تر به نظر برسد ، بلکه به ایجاد فضای اتفاقی نیز کمک می کند.

6- عناصر طبیعی

 در سالهای اخیر ، پایداری به جنبه اصلی طراحی داخلی مدرن تبدیل شده است. در کنار این روند ، استفاده از مواد طبیعی نیز محبوبیت زیادی یافته است. به طور سنتی ، بسیاری از مالکان خانه چوب را در خانه های خود گنجانیده اند ، اما عناصر ارگانیک می توانند شامل قطعات ساخته شده از سنگ ، بامبو یا پارچه طبیعی نیز باشند. می توانید با تزئین یک دیوار کامل با پنل های چوبی ، مبلمان اتاق های خود با تکه های چرمی یا اضافه کردن میزهای تخته سنگی به آشپزخانه خود ، لمس خاکی را به خانه خود اضافه کنید. با این وجود همیشه قوام و تعادل را در نظر بگیرید ، بنابراین فضا را ازدحام نخواهید کرد.

7-بافت 

طراحی داخلی مدرن لزوماً کاملاً براق و حداقل نیست. شما می توانید با ایجاد بافت ها ، الگوهای و پارچه های مختلف در خانه خود این کیفیت را متعادل کنید تا هزینه ای گرمتر ایجاد شود1

منبع :https://freshome.com/inspiration/modern-vs-contemporary-design-whats-difference/

اشتراک گذاری در
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *