هدایای تجاری - آنچه شما باید بدانید

 

در زمانی که ارتباطات مستمر یک شیوه زندگی است، هدیه دادن به یک هنر واقعی تبدیل شده است. این امر هم در مورد هدایای شخصی و هم در مورد هدایای تجاری صدق می کند و چیزی بیش از مبادله اشیاء است. هدیه دادن به بخشی از ارتباط تبدیل شده است، زیرا ما با هر هدیه، پیامی را منتقل می کنیم. شرکای تجاری بخشی از موفقیت ما هستند، بنابراین، اگر هدیه تبلیغاتی به درستی انتخاب نشوند، به یک پیام بی ارزش تبدیل می شوند. برای اینکه هدایای تبلیغاتی شما پیام درستی را بیان کنند، و شما را به هدف خود تزدیک کنند، نکاتی و راهکارهایی را آماده کرده ایم، تا در هنگام انتخاب موارد مناسب از اشتباهات خودداری کنید.

 

 

فرهنگ هدیه دادن

هدیه دادن تقریباً به اندازه تاریخ بشریت قدیمی است اما هدایای تبلیغاتی، به زمانی که هدایا بخشی از تجارت شدند، باز می گردد. تاریخ به ما می آموزد که انواع مختلفی از هدیه دادن در گذشته وجود داشته است. در منابع تاریخی نمونه های بسیاری از هدایا بین حاکمان و فاتحان را هنگام امضای معاهدات یا آتش بس ها می یابیم.

هدیه دادن ، به گونه ای که امروزه می شناسیم به قرن بیستم باز می گردد و به زمانی پس از جنگ جهانی دوم.

درست همانطور که کلماتی که می گوییم می تواند مبهم، مهربان و یا حتی نامناسب باشد، هدایای تجاری می توانند اثر بسیار مشابهی داشته باشند. ازآنجا که ارتباطات موجب موفقیت های  تجاری ما می شود، پس باید به  هدیه تبلیغاتی که ابزاری موثر برای این ارتباط است، توجه زیادی شود.

تفاوت بین یک هدیه تجاری و یک هدیه تبلیغاتی

برای روشن شدن یک بار و برای همیشه تفاوت بین هدایای شرکتی، تبلیغاتی، پروتکل، فقط مرزهای باریک بین گروه هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی و پروتکل وجود ندارد، اما بسیار مهم است که ما آنها را بشناسیم .

تفاوت ها را تنها بسته به هدفی که برای آن هدیه ارائه می شود و نحوه تحویل و مخاطبان هدیه، ایجاد می کند . اگر مدیر یک کتاب از نقاشان استاد اسلوونی به شریک تجاری خود هدیه کند ، این یک هدیه تجاری است. با این حال، اگر کتاب نقاشان استاد اسلوونی توسط شهردار لیوبلیانا به میهمان خود داده شود، این یک هدیه پروتکل است. در هر دو مورد، شما همچنین می توانید در مورد هدیه تبلیغاتی و جلوه های تبلیغاتی صحبت کنید.

در تئوری درست است. با این حال، در عمل، بیشتر هدایا به موارد تبلیغاتی و مرتبط با مشاغل تقسیم می شوند، یا اگر این هدایا برای یک گیرنده شناخته شده \ ناشناخته در نظر گرفته شده است (هدایای تجاری با ارزش تر و شخصی تر هستند)، یا یک هدیه به عنوان ابزاری تبلیغی برای یک شرکت یا مارک تجاری (هدایای تبلیغاتی).

Bacpack به عنوان هدایای تبلیغاتی

هدف از هدایای شرکت

ما در مورد فرصتهای ارائه شده برای هدایای شرکتی هدیه می توانیم چیزهای زیادی بگوییم. ما می توانیم از کسی که کارهای بیشتری برای ما انجام داده است نسبت به وظیفه حرفه ای خود، ابراز قدردانی کنیم و یا از شریک زندگی خود در تبلیغات و دستاوردهای تجاری ویژه تبریک می گوییم. هدایا در چنین مواقعی پیام شفافی برای شرکای تجاری ما است که مشارکت آنها برای ما مشهود نیست. حتی هدایای بسیار با دقت انتخاب شده به شرکای تجاری بالقوه می توانند پیام مهمی از تمایل به همکاری داشته باشند. در مورد هدایای تجاری برای کارمندان چطور؟ اینها همچنین بخش مهمی از فرهنگ هدایای تجاری است که نباید از آنها چشم پوشی کرد. ما می توانیم به کارکنان انگیزه دهیم تا به آنها نشان دهند که آنها اعضای مهم و قابل احترامی از تیم هستند و مسئول موفقیت شرکت ما هستند.

از آنجا که یک هدیه شرکتی یک مسابقه تجاری دو طرفه است، حتی قبل از انتخاب هدایا ، برنامه ریزی آن بسیار مهم است. هدیه بسته به هدف و موقوفه باید به روشی معنی دار انتخاب شود. هدیه انتخاب شده باید هدیه ای برای گیرنده باشد نه اهدا کننده. هنگام هدیه دادن، باید در کانون توجه قرار بگیرند. وقتی صحبت از برنامه ریزی و انتخاب هدایا می شود، فقط مدیر یا دبیر می تواند تصمیم بگیرد. کمک بزرگی به کارکنان شرکت نیز با تجربه و دانش خود در مورد ساختار شرکای تجاری و در کنار کارشناسانی که با امکانات و به ویژه استراتژی برنامه ریزی هدایای تجاری آشنا هستند، می باشد. برنامه ریزی هدایای تجاری، تبلیغاتی و هدایایی به معنای چیزی بیشتر از ایجاد تصور خاص در انتخاب هدایا، مرتب سازی آنها و تکمیل آنها - به معنای استراتژی سیستماتیک شرکت است. هدایا باید توسط یک پرونده یا مستنداتی نگهداری شود که چه کسی چیزی بدست آورده است و به چه مناسبت. علاوه بر این، اسنادی که باید به عنوان مبنای یک رویکرد تحلیلی در مورد استراتژی هدیه کسب و کار درک کنیم، باید حاوی پاسخ، واکنش و نظرات اهدا کنندگان نیز باشد.