ده نکته برای انتخاب بهترین مکان غرفه در نمایشگاه

مکان نمایشگاهی بزرگترین درصد بودجه نمایشگاه های تجاری شما را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل، هرگز نباید از طریق روش دارت برد انتخاب شود. درست مانند سایر معاملات املاک و مستغلات، همه چیز درمورد مکان است. مساحت غرفه ها مساوی تقسیم بندی نمی شوند. موقعیت مکانی غرفه بر(بازخورد) تجاری شما نقش تأثیرگذاری دارد. و میزان بازدید بالایی دریافت خواهید کرد. بنابراین، به نوبه خود درانتخاب فضای غرفه این ده نکته را در مورد گزینش بهترین مکان در نظر بگیرید.

 

 

فضای غرفه را از قبل رزرو کنید.

وقتی می گویم زود ، منظورم معمولاً بیشتر از یک سال قبل است. برای برگزارکنندگان نمایشگاه معمول نیست که روند انتخاب غرفه برای سال آینده را در طول برگزاری نمایشگاه درسال جاری انجام دهند. فضاهای نمایشگاهی غالباً بر اساس مشارکت قبلی یک غرفه دار در نمایشگاه اختصاص می یابد. اولین و بهترین غرفه ها به شرکت کنندگانی داده می شود، که بیشترین آمار حضور مستمر را داشته باشند. صرفنظر از همه این قواعد، شما باید زود برنامه ریزی کنید و بدانید که فضاهای غرفه در دسترس هستند قبل از اینکه دیگران تصمیم گیری و اقدام کنند. اگر فضای مورد نظر شما قبلاً رزرو شده است ، به سازمان دهندگان نمایشگاه اطلاع دهید که در صورت لغو رزرو شما علاقه مندید.

 

یک آمار تاریخی بدست آورید

از مدیریت نمایشگاه نسخه طرح کف نمایشگاه را درسالهای گذشته را بخواهید. به طور معمول سال به سال مشابه خواهند بود. تخصیص فضا را با رزرو غرفه داران مقایسه کنید. به احتمال زیاد الگوی ما بین تخصیص فضای غرفه و میزان بازدید خواهید دید.

راهرو در مقابل جزیره

اغلب نمایشگاه ها چهار نوع اصلی از فضای نمایشگاهی را ارائه می دهند: غرفه های راهرو یا داخل خط ، غرفه های شبه جزیره ، غرفه های انتهایی یا کنج و غرفه های جزیره. بسته به چیدمان سالن نمایشگاه ، هر نوع از این مکان های نمایشگاهی مزایای خاص خود را دارد. غرفه های جزیره ای اغلب با امساحت زیاد در چند طبقه، با طرح های سفارشی و چهار ورودی باز به راهروهای اطرافشان باز می شوند. غرفه های جزیره می توانند هنگام نمایشگاه تأثیر بصری بسزایی داشته باشند. با این حال ، همانطور که قبلاً بارها گفتم ، بزرگتر همیشه بهتر نیست. فقط به این دلیل که رقیب شما یک غرفه 10،000 فوت مربعی دارد، شما هم  نباید چنین غرفه ای داشته باشید.  طبق تجربه غرفه های داخل خط  درترکیب با برنامه تبلیغاتی و استراتژی مناسب ، تأثیر بزرگی را ایجاد میکنند.

اهداف خود را تعریف کنید ، جریان بازدید، نیازمندیهای ارائه محصول و بودجه را در نظر بگیرید و در آخرایده خوبی داشته باشید.

اگر بودجه شما اجازه می دهد ، و محصولات / خدمات شما فضای زیادی را تضمین می کنند ، یک غرفه جزیره را در نظر بگیرید زیرا آنها معمولاً بهترین مکانها درسالن نمایش هستند.

 در هنگام انتخاب مکان یک غرفهراهرو، راهروهای اصلی و در انتهای ردیف ها (کلاه های انتهایی یا شبه جزیره) مکان های بسیار خوبی هستند زیرا بازدید کنندگان معمولاً در این مکان ها متوقف می شوند و قبل از تصمیم گیری برای ادامه مسیر، به راهرو نگاهی اجمالی می کنند.

 

 

پیش بینی احتقان

در ورودی های اصلی ، مراقب باشید که جمعیت چقدر به غرفه شما نزدیک می شود. ورودی ها بسیار شلوغ و غالباً پرهیاهو هستند زیرا بازدید کنندگان برای پیدا کردن جهت خود متوقف می شوند. خط خوبی بین مناطق پر رفت و آمد و ازدحام کامل وجود دارد. احتقان می تواند گفتگوهای معنی دار با شرکت کنندگان را دشوار کند و در واقع بازخورد شما را ضعیف می کند.

بشناسید محیط اطراف خود را

در صورت امکان ، سعی کنید بین غرفه های نمایشگاهی با نمایشگرهای کوچک ، مکانی را انتخاب کنید. این باعث می شود غرفه شما از فاصله ای دورهم متمایز باشد و دید بیشتری به غرفه ببخشد. علاوه بر این ، از هر ستون یا مانع بصری که ممکن است باعث اختلال در دیدن غرفه شود، آگاه باشید. همچنین باید تغییرات در سقف را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که محدودیت های ارتفاع بر حسب نمایشگاه، کشور و تسهیلات وامکانات متفاوت است. در آخر، دید غرفه های اطراف را محدود نکنید زیرا می توانند طرح را تغییر داده و ازغرفه بلندتراستفاده کنند.

درمورد رقابای خود استعلام کنید

نترسید از مدیریت نمایشگاه درباره شرکتهایی که غرفه ی در نزدیکی محل مورد نظر شما رزرو کرده اند بپرسید. ممکن است بخواهید از انتخاب مکانی خیلی نزدیک به رقبای اصلی یا شرکتهایی که می شناسید دوری کنید، صفحه نمایش بزرگتر و پویاتر داشته باشید. از طرف دیگر، نزدیک بودن به رقبا می تواند بازدید بیشتری را تضمین کند زیرا مخاطبان"در محله خواهند بود". اگر می دانید که یک نمایشگاه پویا که ازقبل تبلیغاتش به بازار عرضه شده است، خواهید داشت، هرگز نباید از نزدیکی به رقبا بترسید. اگر نمی توانید جلو و مرکز باشید، به دنبال مکان های پر رفت و آمد باشید که خارج از هنجار باشد.

چپ در مقابل راست

می خواهید در سمت چپ سالن نمایشگاه باشید یا در سمت راست؟ این بستگی به کشوری دارد که در آن نمایشگاه خواهید داشت. داده ها نشان می دهد که بازدید کنندگان ایالات متحده تمایل دارند تورهای سالن نمایشگاه را با غرفه های سمت راست شروع کنند و اروپایی ها تمایل به سمت چپ دارند.

در سالن نمایشگاه قدم بزنید

همیشه ایده خوبی است که به عنوان بازدید کننده قبل ازشروع نمایشگاه به دلایل مختلف از جمله ارزیابی فضای غرفه به عنوان یک غرفه دار از فضای کلی نمایشگاه دیدن کنید. این فرصت بسیار خوبی به شما می دهد تا در مورد فضاهای مختلف نمایشگاه یادداشت برداری کرده و الگوهای ترافیکی را رصد کنید. حتی بهترین نقشه های مکان نمی تواند آنچه را که شخصاً  می بینید انتقال دهد.

وقتی همه موارد بالا شکست خوردند، غرفه نمایشگاهی را به اشتراک بگذارید

اگر یک نمایشگاه وجود دارد که شما کاملاً باید در آن شرکت کنید، اما فضا قبلاً فروخته شده، یا شما بودجه ندارید - به اشتراک گذاشتن فضا با یک غرفه دار دیگرفکر کنید. این استراتژی فقط باید در فضاهای نمایشگاهی بزرگتر یا در شرایطی که مشارکت برای مخاطبان معقول باشد استفاده شود. مثالهای خوب شامل مجوزها ، توزیع کنندگان یا فروشندگان دیرینه است. غرفه های شبه جزیره برای این نوع چیدمان مطلوب است زیرا می توانید نمایشگرها و تبلیغات را جدا از هم تنظیم کنید.